you're my disease, chapter 27 - as long as i have you

1kommentarer

Han la ena armen om mig och drog mig närmare sig, "Förlåt för allt.." sa han och såg ner.
Jag hann inte svara innan Kylie klev ut till oss, "Hej vad gör ni?" sa hon, "Justin du missar filmen!"
Justin lutade sin panna mot mig, "Vi kommer snart..." sa han.
"Har något hänt?" sa hon och Justin släppte mig, vi såg på henne, "Nej.." sa jag och skakade på huvudet, och såg på Justin, jag ställde mig på tå och kysste Justins läppar, han besvarade min kyss förvånat men villigt.
Ha! där får du Kylie.





"Jag går och duschar", sa Justin när jag kommit ut från badrummet i min tshirt som jag sov i.
"Görså, jag ringer mina föräldrar så länge."
"Visst..." Sa Justin, "Du kan ta min telefon, det blir billigare."
Jag skakade på huvudet, "det är lungt", sa jag.
Justin himlade med ögonen och tog fram sin telefon ur fickan, "ta den, jag har ett abonemang där jag ringer billigt utomlands", sa han och ryckte på axlarna.
Jag log mot han, "tack."
Jag tog emot hans iphone och han gick in i badrummet med en handduk och rena kläder ur hans väska, och jag la mig ner i sängen och låste upp hans telefon, och ringde hem till mig.

Pappa svarade, "Ethan här."
Jag log, "Hej pappa, det är Kimberly", sa jag.
"Hej Kim! Vems nummer är det du ringer ifrån?" sa pappa förvånat.
"Justins", svarade jag honom, "han berättade att han ringer billigare än jag, så han lånade mig den."
"Men det var ju generöst. Hur är det? Vad har ni hittat på i storstaden?"
"Det är bra med mig, vi har träffat hans crew, jag har träffat ett par kändisar, du vet Usher? Shit vad häftigt det var! Sedan har vi också badat på hotellets pol, ååh pappa det är så fint här i atlanta! så varmt också!"
Pappa skrattade lättat, "Det låter bra! Är dom trevliga mot dig?"
Jag nickade, "Ja verkligen. Tack för att du lät mig åka. Jag har verkligen jätte kul."
Pappa var tyst ett tag och suckade, "Är Justin snäll mot dig?"
Jag log, "Han är underbar."
"Dåså... Det är väl det viktigaste då."
Jag nickade, "mhm, hur är det med mamma och olivia då?" 
"Det är bra med dom! De är lite avundsjuka på dig så de åkte iväg på en liten roadtrip hem till stan igår, och shoppade en massa. Sedan är ju Olivia helt förkrossad över att hennes pojkvän har gjort slut med henne... Visste att killar inte är bra för något", sa han och suckade.
"Har dom gjort slut!?" sa jag förvånat, "Närdå!?"
"Igår tror jag att det var hon sa...."
"Du får hälsa henne."
"Det ska jag göra. Har du Justin där?"
Jag skakade på huvudet trots att han inte kan se mig, "Nej han duschar."
"Aha... Aja, klockan måste vara mycket hos er, jag ska inte öppe hålla dig, så vi hörs imorgon, hälsa Justin"
"Mhm, det låter bra! Så ses vi snart också, hejdå - jag älskar dig."

Jag la på och kröp ner under mitt täcke, det var ganska kyligt i rummet. Jag la min mobil på laddning och började snoka på Justins telefon, jag gick in på hans facebook och kollade hans profil, jag visste inte ens att han hade facebook. Inte för att jag använde mitt speciellt ofta, men ändå.
Jag gick in på hans instagram senare och gick igenom hans bilder, han hade oerhört många likes och kommentarer.
 
"Vad gör du?" Justins röst fick mig att hoppa till i sängen, jag hade inte märkt att han kommit ut från badrummet, och nu stod han i mjukis byxor bredvid sängen bakom mig och såg på mig med ett leende.
Jag rodnade, "Jag kollar din instagram."
"Jasså?" sa han och la sig ner i sängen bredvid mig, han la sig med sin bröstkorg mot min rygg under täcket och kysste mig på halsen, "Hittar du något intressant?" sa han tyst mot min rygg.
"Nej", sa jag och skakade på huvudet.
Han anades ut, och reste sig upp på ena armen bakom mig, och tog min mobil från mig, "Här.." sa han och tog fram kameran, när jag insåg att han skulle ta kort höjde jag handen till mitt ansikte, "Jag har inget smink!" sa jag och skrattade.
Han skrattade lågt, "Vad spelar det för roll? Ta bort dina händer nu, annars kittlar jag dig", sa han och jag lydde.
Han tog ett par kort på oss sådär när vi låg ner i hans säng och myste, jag tyckte om bilderna, men det var synd att... ingen någonsin kunde få se dom, förutom vi.

Justin la ifrån sig mobilen på nattduksbordet och kröp närmare mig, "får jag sova här med dig? Min säng är så tom utan dig..." mumlade han och jag fnissade, "det klart."
Vi låg länge tysta medan vi låg i sked, jag lyssnade på hans andetag och hjärtslag, han var lugn och verkade vaken, men jag var inte säker och ville inte väcka han så jag låg stilla.
"Sover du?" mumlade Justin. Jag skakade på huvudet, "nej." sa jag och vände mig om så jag låg på rygg. Han behöll sin position och såg på mig i mörkret, "Inte jag heller."
Jag höjde min hand till hans kind, "Är du inte trött?"
Han nickade, "Du anar inte..." mumlade han och slöt sina ögon.
Jag drog handen genom hans fuktiga hår, "Sov.." sa jag och han sänkte sitt huvudet och la det mot mitt bröst, "Kim jag är så trött..." sa han och han lät sorgsen, "jag drömmer mardrömmar... Om... ljus. hur jag blir jagad..."
Jag log sorgset, "det kommer bli bra.. tänk inte på det."
Han suckade, "Jag är orolig för dig."
Nu var det jag som suckade, "Var inte det. Det kommer att bli bra." sa jag och drog handen över hans huvud och sedan över hans rygg, "Sov nu..." Här i mörkret hos mig, där han blottade sina mardrömmar kändes han så liten, som en liten pojke som inte kunde sova om nätterna, "dom försvinner inte Kim. Jag vet inte vad jag ska göra mer..."
Jag kysste hans panna, "du ska sova, slappna av."
"Sjung för mig." mumlade han efter ett tag och jag fnissade lågt, "Jag kan inte sjunga."
"det spelar ingen roll. Gör det ändå."
Jag var tyst, försökte komma på någon bra låt och sedan började jag sjunga lågt för honom, "She's a good girl... loves her mama. Loves Jesus and america too..." John Mayers sång free fallin hade länge vart min favorit låt när jag ska sova, så jag fortsatte sjunga tills jag hörde Justins djupa andetag mot min bröstkorg. Han hade somnat, min ängel hade somnat.
 
 
Dagen efter väcktes jag av att ytterdörren stängdes, det hade visat sig att under tiden jag hade sov morgon så hade han vart iväg på lite interljuver och han sa att han inte ville väcka mig bara för det, så han hade låtit mig sova. Sedan hade han sagt att vi hade planer för idag.
Så vid klockan två ungefär kom en bil som skulle hämta upp oss utanför hotellet, det var fullt av människor utanför men jag kunde inte se någon från media. Justin och jag blev eskorterade ut genom dörrarna till hotellet till bilen med hjälp av tio vakter som var enorma och vältränade, det gick så snabbt att ingen ens märkte att jag var där antagligen, jag tror inte ens någon märkte Justin var där.

Så vi satte oss bak i den svarta bilen med tonade rutor och bilen började rulla, "Vart ska vi?" frågade jag ivrigt.
Justin log mot mig, "Först, så ska vi iväg till Georgia Aquarium", sa Justin, "Sedan var tanken att vi ska på middag och sedan på bio! Låter det bra?" sa han och jag log mjukt mot han, "Det låter underbart! Men är det verkligen det bästa...? Jag menar... Folk kan ju se oss då?"
"Kimberly." sa han allvarligt, "Jag vill vara din pojkvän, en pojkvän som du förtjänar, jag tänker göra allt för att ge dig vanligt förhållande." sa han och smekte mig över kinden.
Jag log, "Det spelar ingen roll, så länge jag har dig."
Han la armen om mig och kysste min panna, "Jag älskar dig." sa han.
"Jag älskar dig med."



"Detta är världens största akvarium, med mer än 30 miljoner liter vatten och mer än 100 000 djur." sa Justin medan vi gick igenom den långa glas koridåren, hela stället var ett stort akvarium, och det fanns så stora fiskar, hajar, delfiner, allt möjligt, det var så vackert. Och här gick jag och Justin hand i hand, i det folktomma.

"Jag undrar varför det är så få människor..." mumlade jag undrandes och Justin skrattade, "Bra tillfälle antar jag."
Jag såg på han och log, han stannade upp och såg på mig, "Tycker du om det?" sa han och jag nickade, "jag älskar det!" sa jag och såg mig omkring.

Bakom Justin en bit bort gick fyra av hans vakter, och framför honom så gick två sakta. Smidigt.
"bra..." sa Justin och drog ner mig till bänken, vi satte oss ner.
"Jag har något till dig", sa Justin tvekade lite.
Jag la huvudet snett, "Justin", mumlade jag och log.
Han log generat, "Jag hoppas du tycker om det", sa han och öppnade innerfickan på sin sin jacka, han tog fram en liten låda och räckte mig den, "Jag såg den för några dagar sedan och tänkte på dig...", mumlade han och satte sig närmare mig.
Jag log och tog emot lådan, öppnade den. I lådan fanns ett smalt flätat armband i vitt guld såg det ut som, med en liten berlock där en fisk var inristad, "Nästa gång du saknar mig, så tänker du på denna dagen", sa han och ryckte på axlarna.
Mitt hjärta blev tungt, "Justin... Det är jätte fint!" sa jag och log som en idiot mot honom, "Bra att du tycker om det!" sa han glatt med ett snett leende.
Jag räckte han lådan, "Hjälp mig sätta på mig det!" sa jag glatt och han nickade, "Ja visst!" sa han och knäppte på mig det vackra armbandet, jag såg länge på honom med ett leende, "Jag älskar dig."
Han log och kysste han mig mjukt.
Jag reste mig upp och sträckte mig efter hans hand, "Kom!" sa jag och han tog min hand, jag drog med honom upp och började gå med glada steg genom de enorma akvariumet.
 

 
Shiiiit vad dåligt jag har uppdaterat! Men jag går i nian och idag var det nationella prov! har två till denna veckan, STRESS! Men jag lyckas ändå få upp ett kapitel idag! Jag hoppas ni tyckte om det, tyckte dom kunde få en liten egen dag tillsammans och ha mysigt. men kommentera gärna vad ni tyckte!

1 kommentarer

Camilla

19 Mar 2013 19:57

Wow vad du är duktig!!!

Kommentera

Publiceras ej