you're my disease, chapter 30 - what the fuck

1kommentarer

Jag höjde på ögonbrynen, "Jo om det påverkar din karriär!" gapade jag och Justin skakade på huvudet, "Jag klarar mig."
Jag suckade, jag kunde inte fatta ett sådant här beslut, jag bara kunde inte. Jag visste ingenting om kändisskap.
"bra, då gör vi så", sa Justin och såg på resten, "Är alla med på det?"
Alla nickade.
Jag suckade och korsade mina armar, "Scooter", sa Justin, "Hur gör vi nu?"



Justins perspektiv:
 En vecka senare var jag iväg igen, fast ensam denna gången. Fram tills idag hade jag varit i Stratford, hängt med Chaz och Ryan bland annat, varit med mina morfärldrar och framför allt varit med Kimberly. Men nu var det dags för Ellen Show och jag skulle gästa, det var ikväll jag skulle berätta om mig och Kimberly, eller ja - om hon ställde någon fråga. Vilket hon skulle göra, det visste jag.
 
"Hur länge har ni dejtat?" frågade Scooter åter igen och jag suckade, "Jag kan svaren! Snälla", mumlade jag.
"Hur länge har ni dejtat?" upprepade Scooter med allvarlig ton, "Scot, låt honom vara", sa mamma.
Jag suckade, "Ett tag."
"Bra", sa Scooter, "Säg inte för mycket detaljer, säg så lite som möjligt, och ta varje chans till att byta samtalsämne."
Jag nickade, "Varför kunde inte Kimberly följa med?" suckade jag.
Scooter flinade, "Det är det sista du behöver nu. Du måste fokusera."
Jag nickade, "mm."




"Nå Justin, för några dagar sedan kom det ut några bilder på dig och en tjej", sa Ellen och blinkade med ena ögat, jag log generat.
"Mellan två gammla vänner, berätta sanningen? Vem är hon?" sa hon och pekade mot den stora skärmen bakom oss, det var ett bildspel på en massa bilder från kvällen vi hade sätt Bruno Mars live.
"Well, Hon heter Kimberly", sa jag.
Ellen höjde på ögonbrynen, "Vem är hon? Dejtar ni? Jag måste säga att hon är väldigt vacker!" 
Jag log stolt, "Ja, det är hon!"
"Hur länge har ni dejtat? Jag menar om du ser på denna bilden... Så tror jag inte att ni är vänner!" skrattade hon och pekade på bilden som visades, det var en bild på mig och Kimberly när vi hånglade.
Jag rodnade, "Tanken var inte att det skulle komma med på bild, men ja, vi ses ofta, vi har gjort det ett tag."
Ellen log, "Betyder det att Justin Bieber är upptagen?"
Jag skrattade, "I guess so", sa jag och ryckte på axlarna.
Ellen log, "Jag önskar dig all lycka, måste jag säga. men hur träffades ni?"
Jag stelnade till lite, jag visste inte vad jag skulle svara på den, "Ehm, vi träffades hemma i Kanada faktiskt", sa jag, bäst att vara ärlig då.
"Men, du är verkligen jordnära, jag menar - hon är inte kändis? Hur känns det?"
Jag log lurigt, "Det känns bra, hon är den vackraste tjejen jag mött. Och det känns bra." sa jag.

Interljuven gick ganska snabbt, när jag var klar så möttes jag av Scooter backstage, "Du borde kolla twitter." mumlade han.
Jag höjde på ögonbrynen, "Är det kaos? Jaja, gjort är gjort... Vi får hoppas på att de slutar bra."
 Scooter nickade, "Känns det bra?" 
Jag nickade.


Kimberlys perspektiv:
 "Det var ju inte så farligt eller?" sa Chaz och såg på mig med ett leende, jag skakade på huvudet, "Faktiskt inte."
Jag satt hemma hos Chaz med Ryan, Danny och Amber. Jag tyckte att jag behövde lite kvalitets tid med mina vänner, eller... Ambers och Justins vänner ialla fall, jag hade inte lärt känna Chaz och Ryan så bra, så jag tog tillfället när Amber frågade om jag ville med hem till Chaz.
"Har du hört något från honom?" sa Ryan.
Jag skakade på huvudet, "Han smsade mig bara när han kom fram", sa jag.
"Well, efter detta tycker jag att du och jag kan åka hem till mig, och sedan kan vi ringa Bonnie och vi har en tjejkväll!" sa Amber fnittrandes.
Jag log mot henne, "Det låter bra!"
"Du, gillar du hockey?" sa Dannt och såg på mig. Danny var en vän till Justin fick jag veta av Amber, att dom spelade i samma fotbolls lag när dom var yngre, och dom var bra vänner.

Jag höjde på ögonbrynen, "Nej?" sa jag och skrattade, "vadårå?" 
Han log oskydligt, "Jag har fem hockey biljetter till macthen imorgon, och jag kan ju inte bjuda med Justin, och jag har redan bjudit med Ryan, Chaz och Amber. Justin är ju inte här... så du kan ju följa med?" sa han och jag nickade, "haha, ja visst!" 
Han log, "Great!"



Amber, Kimberly och Bonnie.



"Jag tycker vi kör sanning eller konsekvens!" sa Bonnie medan hon hällde upp vin i våra glas.

Vi satt på golvet i Ambers vardgasrum framför brasan och hade tagit fram en massa snacks, läsk och sprit. Och lagt fram kuddar och filmer.

"Ja!" sa jag och tog mitt glas och tog en klunk. Amber tog den tomma vinflaskan och la den på golvet framför oss, "Okej, jag börjar med att snurra!" sa hon fnittrandes.
Flaskans hals hamnade mot mig, dom flinade, "Okej okej okej! Sanning eller konsekvens?" sa Amber och tog flera klunkar av sitt vin, shit vad tjejen är lättpåverkad.
Jag tänkte efter, jag orkade inte göra något, så det får bli sanning, "Sanning", sa jag och förde glaset mot min munn.
"JAG VET!" sa Amber ivrigt, "Har du och Justin haft sex?" sa hon och flinade, "Var han bra? åh, jag har hört från tjejer han legat med att han är så jävla bra i sängen!" sa Amber och himlade med ögonen. Tjejer?
Amber knuffade Bonnie löst, "Det var ju från Sophie vi fick höra det bland annat!" 
Bonnie skakade på huvudet, "Hon är så jävla lös! och han var ju så jävla desperat och hade sex med henne! Usch!" sa hon och fyllde på våra glas med vin.
Det sved i mitt bröst, han hade inte berättat något av detta för mig. Och nu när de talade om honom fick de honom att verka som världens sex freak, och... jag väntade med att ha sex med han.
"Nej", sa jag och skakade på huvudet, "Det har vi inte."
Amber och Bonnie tappade hakan, "Allvar?"
Jag nickade, "Jag vill vänta..."
"Good for you!" sa Bonnie och nickade.
Jag såg ner i mitt glas, lite omskakad av den nya informationen.
Bonnie andades ut, "Han har inte berättat..."
Jag ryckte på axlarna, "Inte hans fel... Jag har inte frågat." sa jag kort.
Amber tog min hand, "Det... Det kanske inte är sant", sa hon.
Jag skakade på huvudet, "Skit samma, min tur att snurra flaskan!" sa jag och tog den, snurrade den och vi fortsatte leken.

Vid klockan ett var vi packade, vi låg på golvet framför brasan och fortsatte tömma spritskåpet som Ambers föräldrar lämnat när de åkt iväg på sin semster resa.
"Din mobil vibrerar", sa Amber och slängde den mot mig.
Den landade på mig mage, "aj!" skrattade jag och såg på skärmen, Justin.

Jag svarade, "Hallå", sa jag.
"Hej älskling", svarade Justin i andra luren.
"Hej", sa jag kort.
"Vad gör du?" sa han undrande och jag hörde ett leende i hans röst.
"Jag - " började jag men Amber avbröt mig.
"Hon dricker sig full! dränker sina smärtor! Justin du har inte berättat för henne om alla Stratfords tjejer!" gapade Amber och skrattade.
Justin var tyst i andra luren en stund, men harklade sig, "Dricker du?"
Jag mm:ade, sedan skakade jag på huvudet, "Inte längre." Jag suckade, "Justin varför har du ljugit för mig?" sa jag och ställde mig upp och gick iväg till köket för att få vara ifred. "Jag vet att du hörde vad Amber sa... Och, varför har du inte sagt något?"
Justin suckade, "Kimberly, det är inte som du tror."
Jag nickade, grimaserade och höjde rösten med ironi, "Så säger väl alla alltid? ' det är inte som du tror '  ' låt mig förklara ' Well, berätta sanningen!"
"Ryan och Chaz har berättat för mig att det går ryckten i stan om att jag legat med flera olika tjejer, men det är inte sant!" 
Jag hånlog trot att han inte kunde se mig, "Det klart det inte är sant."
"Lyssna på mig Kim", sa Justin allvarligt i andra luren.
Jag lyssnade.
"Jag har legat med en tjej i Stratford. En."
Jag spände käkarna, "låg du med Babra?"
Justin suckade, "Ja."
"Vad heter hon tjejen i Stratford?"
"Du känner henne inte", mumlade han.
Jag höjde på ögonbrynen, "Hur vet du det?"
Han var tyst.
"Justin förhelvete, berätta! Jag vill inte få höra sådant här från mina vänner, jag vill höra sådant här från dig!" gapade jag.
"Jag kan inte berätta för dig", mumlade Justin i andra luren.
"Varför? Du tänker låta mig få reda på det av någon annan? Men Gud-"
"För hon har bett mig att inte säga det till dig", sa Justin tort.
Jag höjde på hakan, "Så jag känner henne? Justin berätta vem fan det är!" gapade jag och i samma sekund så klev Bonnie in genom dörren. Hon såg på mig medan jag väntade svar från Justin och när jag hörde Justin andas ut i andra luren förstod jag innan han svarade, det var Bonnie.

 
 

1 kommentarer

Maja

27 Mar 2013 22:32

Hej jag har en ny 1D novell och skulle tycka det var super kul ifall du gick in och läste den, kanske lämnade en kommentar? Tack :)

Kommentera

Publiceras ej