you're my disease, chapter 31-make love

1kommentarer

"För hon har bett mig att inte säga det till dig", sa Justin tort.
Jag höjde på hakan, "Så jag känner henne? Justin berätta vem fan det är!" gapade jag och i samma sekund så klev Bonnie in genom dörren. Hon såg på mig medan jag väntade svar från Justin och när jag hörde Justin andas ut i andra luren förstod jag innan han svarade, det var Bonnie.




"Om jag säger till dig, måste du svära på allting att du inte säger något till NÅGON", sa Justin allvarligt i andra luren.
Han behövde inte säga något, till någon. Jag visste redan att det var Bonnie. För någon timma sedan hade hon skämtat om hur bra han var i sängen och nu, stod hon här framför mig och visste vad som var påväg att hända.
 
"Kimberly", sa Justin allvarligt.
Jag nickade, "aa..." mumlade jag lågt.
"Det är Dannys syster."
"Va?" sa jag oförstått och allting bara stannade upp. Bonnie kom fram till mig frågandes och mimade något jag inte kunde uppfatta.
"Jag låg med Dannys syster..." 
Jag rynkade ögonbrynen, "När? Alltså... va?"
"Kan vi inte ta det här mellan fyra ögon, jag känner inte för att snacka om det på telefon", sa han.
Jag suckade, "Fine."
"tack.." mumlade han.

Han bytte samtalsämne direkt, "Vad har du gjort idag?"
"inget, jag var med Danny, Chaz, Ryan och Amber tidigare idag. Och nu har jag, Amber och Bonnie en tjejkväll", mumlade jag, "Och du?"
"Jag var på Ellen idag..." 
"Jag såg det... hur känns det?" sa jag och andades ut.
"Bra, antar jag... Hela min twitter är full av.. upprörda Beliebers, men det blir nog bra..."
Jag nickade, "Vi får hoppas det... När kommer du hem?"
"Hm... Om en vecka", sa han och jag nickade, "Okej... Jag saknar dig."
"Jag saknar dig med baby."


Dagen efter.

 "Nu ska vi åka hem till Caitlin, och fira att vi vann matchen, STORT!" sa Danny och la ena armen om mina axlar, "Hur känns din första hockey match?" sa han och blinkade med ena ögat.
Jag log, "Bra!" ljög jag.

När vi kom hem till denna Caitlin så var det fullt med människor, nu var det dags för fest, något jag egentligen inte orkade.
Amber och Ryan försvann iväg och Chaz mötte ett par vänner och jag blev kvar med Danny, killen jag bara mött några få gånger, och killen som hade en syster som Justin legat med.
Danny gav mig en öl och jag tog emot den, "tack." sa jag och nickade.
"Kom vi dansar!" gapade han i ett försök om att överrösta musiken.
Jag nickade igen, han tog tag i min hand och drog med mig tll den lilla folkmassan som stod och dansade, han tog tag i min hand och snurrade mig runt, sedan så drog han mig intill sig, jag hamnade nära, för nära honom.
Helt plötsligt kände jag hans läppar mot mina, först förstod jag inte vad som hände och i andra sekunden knuffade jag bort honom och örfilade han hårt över hans vänstra kind.


Justins perspektiv:
 
Jag och Kimberly talade sällan under de sju dagarna, jag hade helt enkelt inte tid, jag var hela tiden på fötterna, i dansstudion eller i studion för att skriva lite nytt, sedan var det interljuver, fotoshots, jag stod aldrig still. Sedan var Kimberly väldigt tillbaka dragen, och jag började misstänka att något var fel.
Den sjunde dagen satte jag mig på mitt egna privat flyg och flög hem till Kanada. Jag hade pratat med Kimberly tidigt imorse och berättat att jag var påväg hem, och hon skulle hämta upp mig.
 När jag gick ut till parkeringen var det fans som väntade, jag släppte mina väskor på marken och dom kom fram till mig.
De hälsade på mig och vi tog kort och jag skrev autografer, sedan så gick de iväg och jag såg mig omkring.
Några meter bort såg jag Kimberlys svarta Chevrolet Camaro, hennes skyliner hade tydligen gått krånglat så de sålde den och köpte denna, hon var inte mindre bortskämd än jag.
Förar dörren öppnades och hon klev ut, hon hade på sig ett par svarta shorts, en mag tröja och en kofta som var uppknäppt. Hennes hår var slarvigt flätat och hängde över hennes axel, jag gick fram till henne med stora kliv och släppte mina väskor när jag var precis framför henne, jag sträckte ut mina armar för att ta henne i en omfaning, "Hej baby!" sa jag och hon log och kramade mig tillbaka, "mmm", hon suckade av lycka, "Jag har saknat dig."
Vi släppte varandra och hon böjde sig ner för att ta mina väskor, "Låt mig ta dom", sa jag men hon hade redan tagit upp dom och öppnade dörren till baksätet, hon slängde in väskorna.
Jag gick runt hennes bil och satte mig i passagerar sätet.
När hon satts sig ner hon med så såg jag på henne medan hon satte i bil nyckel och vred om, "Hur har du haft det?" sa hon medan hon backade ut från parkeringen.
Jag ryckte på axlarna, "Sådär... Du då?"
Hon ryckte på axlarna hon med, "Jag har haft det bättre, och vi måste prata..." sa hon och lutade huvudet mot sätet.
"Jag vet." sa jag kort, jag visste vad hon ville prata om, hon ville prata om Dannys syster.
"Du vet?" sa hon förvånat.
Jag nickade, "Jag vet att du vill prata om Dannys syster. Och jag ska berätta för dig, inte bara om henne, jag tänker svara på allt du vill veta."
hon fladdrade med ögonlocken, "det var inte det jag tänkte på. Medan du var borta..." hon såg allvarlig ut i ansiktet. Herregud, vad hade jag missat?
"Medan du var borta så... du ska veta att jag älskar dig och jag besvarade inte kyssen och jag har inte några känslor alls för honom!" 
Jag svalde, vem?
"Och... jag lovar. jag knuffade bort honom!" hon körde av motorvägen och körde in på en liten ladsväg och vi hamnade vid en liten sjö.
"Vem?" sa jag, min röst förvånade mig, den var full av ilska.
Kimberly tvekade, sedan svalde hon och stängde av bilen, "Danny."

 
Kimberlys perspektiv:
 Justin såg tomt framför sig, hans ögon växlade från olika känslor, de var först ilskna, fulla av ursinne, irritation, vrede, förbittring, hat. Sedan växlade de till nedstämdhet, dysterhet, ensamhet och förtvivlan. Justin vände stelt på sitt huvud och såg på mig, hans blick var kall, precis som hans ansikte, "Du kysste min bästa vän." Det lät inte bara som en fråga, utan som ett svar på en fråga han haft tidigare.
Jag skakade på huvudet medddetsamma, "Nej! Det klart att jag inte gjorde!"
Justin höjde lite på huvudet, "Kysste han dig?" Justins röst var bitter.
Jag nickade, "Men jag knuffade bort honom, jag sa till honom, han bad om ursäkt." 
Justins ena ögonbryn höjdes, "Han bad om ursäkt?" 
Jag såg ner på mina händer och nickade, "Ja..."
Justin såg på mig med en gisslad blick, "Hur kunde han?" Justin med en röst som var full av avsmak och avsky.
Jag ryckte på axlarna.
"Är du okej?"
Jag nickade, "jag mår bra." sa jag och nickade, "Och du?"
Han skakade på huvudet, "Bara det att jag tänker slå sönder honom så fort vi är tillbaka i Stratford." muttrade han tort.
Jag la huvudet snett, och räckte min hand efter hans och tog den, han såg länge på mig, "Jag älskar dig", viskade han.
Jag log förtjust, "Jag älskar dig med." Jag höjde min hand och smekte han över kinden, "Jag har faktiskt planer för oss ikväll!" sa jag och flinade.
Han höjde på ögonbrynen, "Jasså?"
Jag nickade, "japp. du och jag ska tälta här", sa jag drog ut min nyckel och såg ut över sjön.
Justin såg oförstått på mig, "här?" 
Jag skrattade, "Ja, vill du inte det?"

Det var en camping plats, på ena sidan av sjön fanns det stugor, husbilar och husvagnar, sedan fanns det tre stora hus, en hade resturang, en hade dusch och omklädnings rum och den tredje var jag inte riktigt säker på.
"Snälla säg att du menar i en av stugorna?" 
Jag skrattade och skakade på huvudet, "Vi ska campa i ett tält!"
Justin brast ut i skratt, "yeah, right."
Jag såg sårat på honom, "Justin du kan ta med mig på jätte lyxiga grejer, och... Detta är ju mysigt, jag vill ge tillbaka lite", sa jag och ryckte på axlarna.
Justin log ett snett leende, "Fine." sa han och skrattade.
Jag log, "Bra! Eftersom klockan är sju så tänker faktiskt att vi inte åker hem till Stratford idag."
Justin skrattade, "Hur länge stannar vi?"
Jag ryckte på axlarna, "Hur länge vill du?"



Jag körde bort till kanten av sjön och parkerade bilen, drog ut nyckel och klev ur.
Justin gick ur bilen han med, jag gick bak till bagaget, och öppnade, "Här har vi tältet."



När det blev mörkt så satte jag och Justin på en liten brasa utanför vårat lilla tält, jag gick bort till min bil och öppnade den lilla kylen, "Jag har med mig dricka, vad vill du ha?" sa jag och såg på Justin som satt sig ner på en filt med en filt omkring sig, "Spelar ingen roll, vad har du?"
"Jag har coca cola, vatten, vin..."
Justin skrattade, "Har du vin?"
"Jag tycker faktiskt om vin."
"Du får inte dricka det", sa Justin och såg retsamt på mig, och jag himlade med ögonen, tog upp vinflaskan coca colan, och två glas, sedan gick jag och satte mig ner bredvid Justin.
Justin la filten om mig och jag hällde upp vin i båda våra glas.
"Det är riktigt kyligt här ute", sa Justin och höll mig närmare sig.
Jag log och nickade, "ja..."
Jag såg på elden och var tyst ett tag.
"Så... Dannys syster", sa Justin och vred lite på sig.
Jag såg på honom, "Du behöver inte berätta..." sa jag och ryckte på axlarna.
Justin nickade, "Jo, du ville veta. Hon heter Kathrine", sa Justin, "Hon är ett år yngre än dig", fortsatte han.
Jag skakade på huvudet, "Du behöver inte - "
"Jag var full, det var hon med. Och, jag kommer knappt ihåg det, och jag hade bråkat med Barbra..."
Jag hajjade till, "Du låg med henne när du var med Barbra?" 
Justin såg förlägen ut, "Ja."
"Du låg med henne när du var med Barbra, och du kysste mig när du var med Barbra... Jag har en känsla av att Barbra inte kunde riktigt - tillfredställa dig."
Justin skrattade, "Jag skulle aldrig göra det mot dig, jag lovar." sa Justin och kysste min panna, "Jag har haft en mörk period i mitt liv de senaste halvåret, jag har tröttnat på kändisskapet. Men nu, med dig, allt är så mycket bättre, jag är bättre."
Jag log och kysste han mjukt, "Det glädjer mig."
Justin skrattade, "Bra."
"Har du stött på några papparazzi då?" frågade han och jag skakade på huvudet, "Nej, jag har hållt mig inne för det mesta, jag tror inte de har indentifierat mig än."
Justin nickade, "vad bra."

Efter några glas av alkhol satt jag och Justin fortfarande framför brasan och pratade, och kylan var kall trots att jag var påverkad.
"Ska vi gå och lägga oss?" sa Justin och jag nickade, "Kan vi göra..." sa jag och reste mig upp, detsamma gjorde Justin.
"Vi låter brasan vara kvar så kommer det lite värme och ljus." sa jag och Justin nickade, "den kommer ändå inte brinna länge till."
Jag och Justin gick in i tältet efter att vi dragit av oss skorna, jag stängde tältet efter oss och vände mig mot Justin som låg ner i en av sovsäckarna och såg på mig. "Mhm..." mumlade han.
Jag såg på honom en stund och sedan flinade jag, och kröp fram till honom, och satte mig gränsle över honom. "Jag vet vad vi kan göra..." sa jag och sänkte huvudet, jag kysste hans läppar, han besvarade dom villigt -  men inte på det sättet jag ville.
Jag fortsatte kyssa hans läppar, och sakta särade vi på våra läppar och våra tungor möttes i en passionerad dans. "du är så vacker..." mumlar Justin och ser mig i ögonen medan vi andas tungt, Justin drar sina fingrar över min rygg, "Jag skulle kunna kyssa varenda liten del av dig..." sa han och putte bak en slinga bakom mitt öra. 
Jag log belåtet och sänkte mitt huvud för att kyssa honom igen, han mötte mina läppar och tunga med sina, jag sänkte min kropp mot hans och mitt hjärta dunkade hårt i mitt bröst.
Jag väntade på att Justin skulle börja klä av mig, men ingenting hände, han bara smekte mig, så jag stannade upp och satte mig upp, fortfarande gränsle över honom.
Jag såg lite retsamt på honom medan jag långsamt drog ner dragkedjan på min kofta, försiktigt och retsamt drog jag av min kofta och la den ifrån mig.
Justins blick var allvarlig, jag tänker göra det den här gången. Jag tänker inte låta han vänta mer.

1 kommentarer

camilla

31 Mar 2013 09:02

Jätte bra!!

Kommentera

Publiceras ej